21 juni, 2007

Här kommer jag att någon gång då och då posta mixar i .mp3-format. De kommer som regel att vara omkring 20 minuter långa, men jag kan tänka mig att bryta mot den regeln om det någon gång skulle kännas nödvändigt. Innehållet kommer att vara sådant jag tycker det är kul eller på annat sätt meningsfullt att lyssna på. Jag vågar inte vara mer specifik än så.

I min förra blogg, som antagligen inte kommer att uppdateras särskilt intensivt i framtiden, skrev jag följande om en annan mix:

Eftersom jag är övertygad om att det är bättre att lyssna utan att veta vad som händer härnäst (John Cage: "Hearing sounds before they're audible is not the way to hear them"), kommer jag att posta innehållsförteckningen i kommentarsystemet. Jag ser helst att man läser den i efterhand, men man får givetvis också gå sin egen väg.

Samma princip kommer att tillämpas här, med den skillnaden att innehållsförteckningen enbart publiceras om någon uttrycker en önskan om att få se den. Det finns ingen särskild anledning till att jag helt plötsligt har valt att göra en så här radikal förändring, men det är min blogg och när jag härjar i den får jag bete mig precis hur tjurigt jag vill.

Inga kommentarer: